söndag, oktober 23, 2005

Efter två veckors väntan har jag åter kommit hem med förhoppningen att komma längre i min installation av Mythtv. Nu har jag hämtat ut tvkortet och efter många oförklarliga fel fått det att fungera under windows. Nästa del i projektet var att installera Fedora Core 4 samt mythtv genom att följa Jarod C. Wilson Guide. Även här stötte jag på komplikationer då hårddisken jag hade tänkt använda visade sig vara trasig och en ny är beställd till nästa vecka. Med tanke på min värnplikt går projektet väldigt långsamt framåt då jag endast kan arbeta med det under helgerna jag är hemma.

Nästa helg har jag förhoppningen att kunna börja min guide till hur jag går tillväga under min installation och test för att underlätta för er vid er eventuella installation av det perfekta tvsystemet.