måndag, januari 02, 2006

Fil för att installera boxers kanaler

Jag har skrivit ihop en sql fil med kanaldata för Norrköpingsområdet, I den står även hur man går tillväga för att lägga in datan. Med lite modifiering fungerar den även för andra områden.

Ta hem channels.sql

De senaste dagarna har det hänt mycket. Jag har äntligen fått igång boxen så jag kan se de fria kanalerna. I början visades bara en svart bild och jag fick upp följande felmeddelande

constellation Parameter out of range.
lp_code_rate Parameter out of range.
hp_code_rate Parameter out of range.

Detta berodde på att jag hade lagt in för mycket information i min dtv_multiplex tabell där frekvenserna och multiplexarna sparas. De tre kolumnerna som visade fel när jag startade mythbackend ändrade jag datan i till värdet 'auto' vilket tog bort felen.
Ett problem återstod, jag hade fortfarande en svart bild och inga felmeddelanden visades i mythbackend.
Felet åtgärdades enkelt när jag upptäckte att jag inte hade fyllt i en korrekt ip-adress till backendservern. värdet stod fortfarande på 127.0.0.1.
Efter en omstart av mythbackend och mythfrontend fick jag ett lyckorus när jag såg Josefine Sundström visa upp några cirkuskonster i sitt program Combo. Jag hade efter mycket slit fått resultat.