söndag, januari 08, 2006

Påbörjad omdesign av Mythweb

När jag insåg att det skulle ta lite tid att få igång de kodade kanalerna och att jag inte hade den tiden till förfogande för tillfället la jag det på hyllan till nästa helg och fokuserade istället på att designa om webinterfacet. Jag lägger upp två bilder, en på själva tv-tablån och en på sökningen. klicka på bilderna för se en förstoring

Mythweb

Mythweb

För tillfället är det nästan bara två bilder. Jag har påbörjat lite kodning och får se var det slutar. den orangea markeringen i tablån är en markering att programmet är satt för inspelning


Ikväll åker jag tillbaka till det militära och fortsätter mitt bygge nästa helg. Då hoppas jag på lite framgång med de krypterade kanalerna.

12 kommentarer:

Anonymous Anonym

Väntar ivrigt på en fortsättning vad gäller de krypterade kanalerna. Jag har bankat mitt huvud i google-väggen i 4timmar nu utan att hitta något som verkar funka.

Mycket bra blogg för övrigt, tummen upp!

januari 09, 2006 11:32 em  
Anonymous Anonym

Jag vill bara säga att även jag står och trampar vid de krypterade kanalerna och har gjort så en tid. Kul då att hitta din blogg, det var mitt i prick.

Jag kör dessutom mot Norrköpingssändaren så din kanalkonfig passar som handsken!

Jag kämpar vidare med kortdelningen och bevakar din blogg.

januari 11, 2006 10:34 fm  
Blogger Fredrik Karlsson

Jag gillar ditt tema skarpt. Jag skulle inte heller bli speciellt ledsen om filerna gjordes tillgängliga för övriga.

januari 12, 2006 2:11 em  
Anonymous Anonym

damn I wish I could speak swedish!

The pictures look AWESOME. When will we be able to install it on our Myth boxes?!

januari 12, 2006 9:01 em  
Anonymous Anonym

Jag ser att det inte bara är jag som är nyfiken på att få igång kodade kanaler under MythTV!

Jag kan iaf dela med mig av vad jag hittills hittat:
För VDR finns en softcam, vdr-sc-0.5.4.tar.gz och det har sedan varit grunden för sasc-0.5pre3.zip som är StandAloneSoftCam för användning av MythTV (svn r7255).
(Programmen är ganska svåra att hitta, om det hade funnits en filarea här hade jag laddat upp dem...)
Mitt (och ert?) problem är att sasc för tillfället bara stödjer kortemulering men jag vill ha koppling till kortserver (newcamd eller newcs).
För VDR ska det gå att patcha koden med patchen i evocamd (evo-vdr-1.3.21.diff) och sedan använda evocam som klient. Jag provade det igår men fick inte evocam att koppla upp sig mot min server. Om man får det att fungera blir problemet att styra VDR med MythTV.

januari 13, 2006 3:49 em  
Anonymous Anonym

http://www.dreamboxx.nu/e107_files/public/1137828528_1687_FT28214_myth2newcamd0.0.1.tar.gz ?

januari 21, 2006 11:03 em  
Anonymous Anonym

vi är ganska många som försöker få igång Mythtv med t.ex Boxer eller Conax. Ska vi inte hålla ihop någon stans, utan att det blir tusen frågor om vilket kort ska man använda etc. Fullt fokus på att lyckas kompilera alla patchar etc till ett fungerande system. Vart? Här?

januari 23, 2006 7:33 em  
Anonymous Anonym

(Fredrik från 1:a inlägget)

Jag håller med föregående talare om att försöka organisera oss lite.. Tycker blogginnehavaren gör ett lysande arbete. Frågan är om det är OK med han att vi huserar i hans blogg. Alternativet är väl att starta ett eget forum någonstans. Nån som har plats att hosta?

januari 23, 2006 8:45 em  
Anonymous Anonym

(Anonymous från 23/1.)

Om inte innehavaren kan/vill husera ett forum så kan jag. Varför inte gå till något forum som finns? det finns ju många. Jag tänkte mig ett forum där inte allt översollas med "vilket kort ska jag köpa" etc, utan ett rum, hur fixar jag Mythtv med Boxer och card sharing? Man ska ha en grundkunskap i ämnet, ska var lite typ överkurs, när man har kommit förbi installation, man har bild på skärmen, etc. Ska vi?

januari 24, 2006 9:28 em  
Anonymous Anonym

Ja, vi skall! Styr upp forum och pejsta in URL'en här.

Har inte hittat nåt forum som är på mer "expertnivå". Vore redigt gött med ett renodlat som riktar in sig just på det du säger. Myth, Boxer samt CS.

januari 26, 2006 12:22 fm  
Anonymous Anonym

OK, http://www.tabykyrkby.net/mythtv. ett konto får man så länge man inte har hotmail/yahoo eller annan allmän fri mailtjänst. Ska bygga om servern i helgen (två DVB-T och ett DVB-S ska in i servern) så det blir störningar. Då kör vi igång med "expert forum". Första inlägget blir förstås till denna eminenta blogg!

januari 27, 2006 5:37 em  
Anonymous Anonym

Hur får man en fungerande MythTV som stöder krypterade kanaler med DVB-T och kortdelning
http://mythtv.275mb.com/mythtv_och_kortdelning.html


Mycket nöje =)

februari 21, 2006 12:27 fm  

Skicka en kommentar

<< tillbaka